fredag 18. juni 2010

Ny blogg...

Jeg er usikker på hvordan jeg vil bruke denne bloggen. Bloggen får bli til mens jeg skriver. Bloggen vil for det meste handle om min sykdom: ME/CFS. Hvordan hverdagen min er, mestring, sorg og gleder.

Jeg er ei 29 år gammel jente som fikk ME-diagnosen i september 2009. Jeg er heldigvis ikke kronisk sengeliggende, men jeg hviler og ligger mye.
Jeg skriver for meg selv, for å følge med på min utvikling og for å få tømt hjertet litt.

Jeg tar gjerne i mot kommentarer om alt og ingenting!

Jeg fant denne hos Rutt som prøver og beskrive hva ME er, og jeg kjente meg godt igjen i den:

What is M.E?
The only thing I can think to compare to, is living with an abusive and unpredictable partner:

He tells me what I spend my day doing.
He makes me cancel on friends, and cancel appointments.
He decides whether I can read a book, or listen to music.
He gives me false hope; lets me think that I can achieve an unprecedented step forward, then pulls me back down to his level.
He tells me what I can eat and drink.
He's indecisive, sometimes he lets me do something then changes his mind midway.
He plays tricks on me, and punishes me when I read his mood incorrectly
He makes me feel sick in the same day that he let me be happy.
He makes me feel weak when inside I know I'm strong.
He controls how long I sleep, or if I'm allowed to sleep at all.
He makes me feel pain for no reason.
He makes me afraid of what will happen if I defy him.
He knows I dream of leaving him, and reminds me that I'm foolish for doing so.


by Rachel Miles

2 kommentarer:

  1. Heisann

    Jeg fikk panikk og slettet Evig Tåke-bloggen, men etter litt tenking og prating har jeg ny. livetmedme.blogg.no Har du lyst til å lese har du lov ;)

    SvarSlett
  2. Disse ordene stemte på en prikk for hvordan jeg har følt meg den siste tiden. Takk for at du delte diktet med oss!

    SvarSlett

Takk for dine ord!